wajib klik!

Tuesday 12 May 2009

saat mendebarkan

aku dan lelaki-yang-mengorat-aku jalan² sekitar kl. jalan ada setengah tempat jem. ada setengah tidak.

lelaki-yang-mengorat-aku drive. sebab kalau aku yang drive, dia akan bising kata aku makan jalan orang la, silap lorong la, lembap la, laju sangat la. haiihhh~

lepas dari satu flyover, jalan agak jem. pemanduan secara sederhana saja. tiba² ada satu kereta dari arah kiri masuk ke lorong kami secara tiba². aku auto menjerit. lelaki-yang-mengorat-aku auto brek.

kereta depan, yang hampeh itu, pemandunya sedang bercakap menggunakan telefon bimbit. sangat kurang sopan kan?

lelaki-yang-mengorat-aku jadi angin. dia dengan pantasnya memintas kereta itu. dan secara sengaja brek mengejut!

ok. masa ni aku mengaku aku dah cuak. nasib baik pakai seat belt.

muka cuak. jantung dub dab dub dab dub dab...

aku memang tak pandang belakang dah.

dan tiba² lelaki-yang-mengorat-aku...


jerit!


"kau berhenti tepi! BERHENTI!"

sambil cuba himpit kereta yang kurang sopan tadi.

ok, aku takut.

dan kereta kurang sopan itu tidak berhenti. ada satu simpang ke kiri, dan dia terus belok masuk ke situ.

"kurang ajar! dia buat f*ck kat saya, awak!"

"nasib baik ada simpang tadi. kalau tak saya blok dah kereta dia. memang dapat la dia tadi. kurang ajar betul. bangang....bla...bla...blaa...bla..."

lelaki-yang-mengorat-aku membebel.


dan aku?


duduk diam² sambil pegang seat belt kuat².

**dalam kereta aku takde apa² alat bantuan untuk kecemasan macam kayu besbol ke, stereng lock ke.

***lepas ni aku ingat nak bawak anak lesung batu la. kamu agak² ok tak? hahahhaha

7 comments:

Rozita said...

huh..lelaki yg mengorat kau iteww..mmg berani orang nya..

jajazuzu said...

tau xpe kak. x padan dgn kecik

azilaraffie said...

ceh.. yg pegi suh benti wat pe? konpom ler dia lari..

apsal x cium jek montot keta dia? ape daaa...

Ms.Lilies said...

hoh?!! sebijik cam laki aku....lagik nampak ganas dia botak amd body builder...sila bayangkan aku yg dok dlm kete dendiam huhuhu

jajazuzu said...

La : mek, kalo pegi cium montot keta dia, we all la yg kena byar nnti beb! tu psl mamat tu pegi brek dpn dia. biar dia yg byar kat we all nnti.


Ms lilies : msti mnakutkan kan kak?

Suziey Ahmad said...

skang ni manusia semakin ganas..jgn la saje2 cabar mencabar..
seb bek xde ape2..

jajazuzu said...

itu la. bikin cuak je