wajib klik!

Monday 18 May 2009

Hari Sedih dan Hari Terkilan

Dua tiga hari ni kami berdeting dalam kereta saja. Lalu jalan yang sama saja. Rutin yang sama. Ke hospital.

Malam tadi lepas dia ambil aku balik kerja, kami ke hospital lagi. Dan dia kata mungkin dia tak tidur kat hospital sebab dua orang sepupu dia yang nak jaga.

Hujan renyai². Sampai hospital dia tanya aku nak naik sekali ke tak.

Aku cakap takpela, aku tunggu dalam kereta je. Tapi dalam hati aku teringin nak naik juga. Nak tengok juga.

Pagi tadi, aku baru terfikir nak melawat petang ni. Kalau dia kata tak payah, aku tak kira, aku nak naik juga wad dekat tingkat 5 tu.

Tapi....


makcik saya dah takde


Dia SMS aku pukul 9.05 pagi tadi.


Aku call. Makcik dia meninggal pukul 7.40 pagi tadi.

Aku tanya dia ok tak? Dia kata ok. Tapi suara dia sedih. Dan dia pesan aku kerja elok².


Hari ni hari sedih dia.


Dan


Hari ni hari terkilan aku.

8 comments:

Ms.Lilies said...

erkkkk...mmg terkilan sungguh tu beb

jajazuzu said...

tau xpe kak. mmg dh xde rezki nk jmpa =(

pari pari syurga said...

aku penah rasa....
dan....
atok aku sndri...
aku tak penah miss tgk die kat wad hr2 lepas balik kejer....
jumaat ptg aku tak pegi....
plan sabtu....
sabtu kemas bilik....
plan ahad....
ahad sambung kemas bilik...
basuh baju.....
ahad mlm die pergi....
sumpah aku terkilan....
sedih....
aku satu2nye cucu yg pangil die ayah.....
aku rindu die....

jajazuzu said...

pari : alaaaaaaaaaaa...ko buat aku rasa nak nangis la weh

julietchun said...

takdir namanya, redha dan relakan saja. lepas ni kalo ko rasa nak buat sesuatu terus buat, jgn tangguh2 ok.

jajazuzu said...

juliet : baiiikkk~~

Rozita said...

setiap yg berlaku tu, ada hikmah nya..
sabar aje ye..
takziah buat "org tu" sefamili..

jajazuzu said...

rozita : tengs kak. insyaAllah akn dismpaikan slam takziah tu