wajib klik!

Friday 8 May 2009

buat PERTAMA kalinya dalam hidup....

aku habiskan semua sekali pil² pahit yang dokter bagi termasuk antibiotik-giler-besar-tahap-gaban-susah-nak-telan tu

aku pergi dua klinik yang berlainan

aku jumpa dua dokter yang berlainan

dalam masa terdekat

sebab satu penyakit.

sakit BIBIR!

kondisi bibir sekarang : kering, terbelah kat tengah² disertai luka² kecil, kehitaman macam perokok tegar, sedikit bengkak macam salah cucuk botox dan pedih.

dan special thanks untuk mereka² yang telah memberi nasihat percuma, kutukan percuma, idea² mengarut percuma dan lawak² tidak-pandai percuma kepada aku ; terutamanya :

--> kakak-banyak-cakap yang kelmarin tangannya kena jahit. poyo penakut nak pergi klinik!

--> kakak-garang-merangkap-agen-pencari-jodoh yang asyik membebel suruh sapu ubat

--> kakak-takot-gemuk-merangkap-kelam-kabut yang selalu pura² tido dekat meja bulat padahal pasang telinga all the time

--> perempuan-banyak-skandal yang menghasut aku mandi sungai konon² bila bibir kena air sejuk ia akan baik

--> lelaki-yang-sedang-mengorat-aku yang asyik marah² sebab aku suka sentuh bibir yang luka dan tak bagi aku makan udang padahal dia yang beriya kopakkan kulit udang untuk aku

--> bonda-sayang yang baik hati selalu tak bagi aku diet

--> kakak-no-2 yang lembik-penakut makan ubat yang selalu kutuk² bibir aku

--> dan adik-perempuan yang senget-ntah-hape-hape takde kerja asyik mengepau boifren² dia.

semua ini dengan ucapan ai leb yu ol la! kutuk la lagi, tengok bibir ai jadi macam bibir angelino jolio nanti baru yu ol jeles.

10 comments:

pari pari syurga said...

aku takde kena mengena dlm ini cerita.......







nti org ingat ko dr afrika....
hahahaha.

jajazuzu said...

pari² : cis! tgk, ko dah kutuk aku. kira ada dlm ini cerita la

azilaraffie said...

afrika??

kihkihkih (gelak org baru baik demam)

julietchun said...

pstttt : aritu ko citer gi injek botox kat klinik haramkan? Tobatla wehhhh.

Ms.Lilies said...

traditional way ko dah try lom dik??

jajazuzu said...

La : ko nak demam lg skali x?


juliet : aisseeehh..apasal kasi bocor rhsia weh. hahahah


ms lilies : guna apa kak? kayu manis? cengkih? aloe vera?

Rozita said...

apsal bibir tu, allergic kot..
sama cam akak, selalu bibir bertukar menjd bibir angelina jolie..xpecially lepas minum neskopi..ha ha ha

jajazuzu said...

alergik tahap mlampau kot kak. ntah alergik kat apa ntah, org pun x tau.

Ms.Lilies said...

guna madu dik...ko sapu malam2 sebelum tido..tapi mesti madu asli

jajazuzu said...

ye ker guna madu? semut x hurung ke nanti? heheeeee

ada kwn ai kata guna ubat gigi. ai try gak 2-3 hari. bgun pg putihhhh je bibir. hakhakhakhkahkahah