wajib klik!

Wednesday 15 April 2009

80% Syaitan + 20% Malaikat


aku pergi tengok wayang itu. dengan lelaki yang sudah dua minggu sakit gigi.

sampai dekat kaunter, kami pilih seat.

"ini screen kan?" tanya lelaki-sakit-gigi kepada minah-chee jaga kaunter.

"ya incek. ini screen" minah-chee jaga kaunter sambil angguk².

"yang biru masih kosong" sambung minah-chee lagi.

aku pelik sekejap. banyak gila warna biru. maknanya banyak lagi seat yang kosong. belakang² semua kosong sedangkan movie lagi 10 minit nak start.

lelaki-sakit-gigi pilih seat paling hujung. paling belakang.

kami bayar dan blah dari situ. aku tak tengok pun tiket. terus simpan dalam beg je.

10 minit.

kami masuk.

tak tengok nombor tiket pun sebab memang dah komfem seat paling hujung, paling belakang.

lampu padam.

movie nak start.


"abang, seat no berapa?" tiba² ada budak lelaki, aku syak sekolah lagi. takpun baru abis sekolah dengan awek dia yang aku syak belum abis sekolah lagi tanya kitaorang.

"22 dengan 23 la" jawab lelaki-sakit gigi

"huruf apa bang?" tanya budak yang aku syak sekolah lagi tu.

"err...." lelaki-sakit-gigi cuba tengok melalu cahaya tepi kerusi. "F" sambung lelaki-sakit-gigi.

"ini S bang"


hahhahahhahahahhahahhahah....


Giler! kitorang salah seat!


kamu tahu seat F22 dengan F23 tu dekat mana?


langsung buat aku takde mood mahu tengok cerita tu sambil dongak! Pening weehh!!


**aku syak itu minah-chee jaga kaunter sabotaj aku sebab bulu mata aku lagi panjang dari dia.


***nasib baik aku bukan 80% syaitan + 20% malaikat. kalau tak, abis movie aku pergi serang itu minah-chee. bikin aku takde mood!


10 comments:

Ms.Lilies said...

wahahaha....depan tuuuu...

Rozita said...

boleh komplen itu minah-chee ..
komplen kat boss dia..sure dia kena..
sbb aritu ada kawan yg sggup buat mcm tu

jajazuzu said...

Ms.Lilies : tau xpe kak. pening woo...



Rozita : dh xde mood kak. kluar tu fikir nk makan je. hehehhe

azilaraffie said...

kompom ko yg x reti pilih seat beb..

hahaha!!!

patah leher ye kak?

- said...

hahaha..ke korg slh tgk? alahai...ciannyer...ai pun pnah gak rase duk dpn skali tu..bkn men sakit urat pale ai..

p/s: hait jajazuzu..... :)

jajazuzu said...

La : woitt..woiit...bkn aku yg pilih beb. itu lelaki-sakit-gigi yg pilih. aku angguk je



Mee Chee : pening kan? nak2 time scene kelam kabut cam lari² ke, langgar² ke. rasa mcm nak sepak kerusi dpn je masa tu.

haiitttt jugak utk kamu!

julietchun said...

jgn slhkan orang sakit gigi,kekekee.

jajazuzu said...

aku x salahkn dia juliet. aku slahkan minah-chee tu. dia TIPU

pari pari syurga said...

patutnya dh half way tu ko ajak meena-chee tu join tgk skali..
ajak die sakit tengkuk secara bjemaah..

dah abes tgk ko tanya die..

"amcm?best?"

hehehehe.

jajazuzu said...

sakit ati tau masa tu!

kalo jmpa tgh jln, aku nak langgar je. hahhahahh