wajib klik!

Friday 26 June 2009

percubaan pertama

Semalam, mood tengah mengada ngada datang, Aku ambik henpon cap barangan letrik aku tu dan taip SMS

B.....tetiba org ngidam nak minum air barli la

Dan aku send kepada lelaki-yang-ngorat-aku a.k.a abang rambut ketak ketak. Aku memang tak pernah nak mengada ngada dengan dia. Tak penah mintak apa apa pun kat dia. Ini la percubaan pertama aku. Saja nak tengok, dia layan ke tidak kalau kalau aku buat perangai mengada aku. B tu pun aku saja je panggil dia gitu. Sebenarnya aku dengan dia tu ber saya-awak je.

Takde SMS balasan. Dia memang gitu. Bukan suka reply SMS aku pun. Tak romantik langsung.

Petang, pukul 5 aku call dia. Remind dia untuk ambik aku balik kerja. Dia tu pesen kalau dah buat kerja lain sure dia lupa kat aku. So, masa call tu aku sempat kata nak air barli. Nak air barli. Nak air BARLI!

Dengan harapan masa dia ambik tu, dia akan hulur satu bungkus air barli sambil senyum senyum.

Tapi...

Kamu semua memang dah boleh agak kan? Dasar lelaki tak romantik memang gitu. Dia tunggu aku depan ofis dengan rambut ketak ketak tak berikat sambil sengih sengih dan berkata :

"Panas la awakk...."

Hampeh kan?

PERCUBAAN PERTAMA GAGAL!

4 comments:

julietchun said...

kekekekeke, aku cuma nak komen "sabar itu separuh daripada iman".

pari pari syurga said...

usaha tangga kejayaan...


"prektis mek perfek" org putih kata...

Ms.Lilies said...

percubaan peratama gagal!!! cer ko try lagik petang kang....manja lebey skit hihihi

jajazuzu said...

juliet : ye, aku tgh bersabar ni.



pari2 : okeh. prektis...prektis...



ms lilies : manja lbih skit? silap2 dia tolak kpala ai kak. dia tu bkn btul. ptg2 dia suka jadi naga. hahhaha