wajib klik!

Monday 22 June 2009

dasar kelam kabut, cepat panik, cuai, gelabah dan yang semakna dengannya


aku pergi interview. hari sabtu. 10.45 pagi.


pukul 8, sudah ada orang call. wake up call. bangun cepat, nanti lambat, katanya.


aku golek golek dulu atas tilam lepas tu baru bangun.


mandi mandi. cuci rambut. keluar bilik air dah dekat pukul 9.


tengok handphone ada 2 misscall. ada 1 message.


budak stesen-kerang yang sms. sms marah marah. tanya kenapa aku lambat. padahal aku dah set baik punya dengan budak lain. aku tak nak masuk kerja, budak tu akan ganti. ini lah masalahnya kalau pekerja sambilan yang kalau tak datang kerja ibarat stesen-kerang tu tak mampu nak beroperasi. bosan!


balas lebih kurang dan terus buat tak tau. aku partime je. kalau tak datang pun sepatutnya takde masalah.


masa dah rugi 15 minit kat situ. baju tak gosok lagi. sijil sijil tak susun lagi. rambut tak kering lagi. haiishh...~


dekat 10.10 pagi baru keluar dari rumah. nasib baik jalan dah hafal, kalau tidak lagi kelam kabut.


sampai tempat interview pukul 10.30pagi.


pintu ofis tu kunci. kena main tekan tekan loceng dulu. ada suara orang je. cakap nak interview, dan dia kata ok.


masa tengah tunggu tu, tunduk bawah. baru perasan, tak tukar kasut! pakai selipar je. aduhhhh...


nak pergi kereta tukar kasut ke tak?


nak tukar ke tak?


nak tukar ke tak?


nak tukar ke tak?



tukar la!


baru dua langkah nak pergi kat kereta, pintu ofis dah terbukak.


aiseymennn....



***masa nak naik tangga, amoi yang bukak pintu ofis tu tengok kaki aku. ciskek sungguh. kantoi aku pakai selipar pink!


7 comments:

pari pari syurga said...

pink siotttttt....
jambu..
wakakakakaka..

Rozita said...

ahhhah~ lain kali jgn suka buat kerja last minute
bersiap dr awal..
moga berjaya itu intvw

Ms.Lilies said...

sib baik ko pakai selipar kaler pink...kalo selipar jopun??

jajazuzu said...

pari2: oitt..oitt...akak ni ada sikit jambu tau. kekekekeke


rozita: btul tu kak. tp kalo last mnit semua bnda bru jadi. hehhee



ms lilies : kalo jopun org syak msti dah kena halau awl2 lg.

julietchun said...

aku rasa amoi tu bekenan ngan slipar ko,kekekeke.

azilaraffie said...

selipar pink? ko baru beli ke?

hape daa...

naseb ko x pakai selipar yg g giant tu hari.. hahaha

jajazuzu said...

juliet : itulah. amoi2 kan suka pink



La : uishh...syutttt...syutt...selipar tu aku x pkai dah. aku simpan blakang pintu. ekekkekekek