wajib klik!

Saturday 27 June 2009

perasaan serba salah memang sangat tidak best!

Aku dah dapat kerja lain. Dekat sikit dengan rumah. Tak payah nak redah empat trafik light lagi pagi pagi kalau nak pergi ofis. Tak payah nak redah jem. Tak payah susah susah nak pakai seat belt kalau lalu depan pakcik uniform putih yang jaga lalu lintas tu. Bukan takut beb, hormat. Aku kan tengah berusaha menjadi perempuan-sopan-baik-hati-lemah-lembut-serta-berhemah!

Kerja yang aku dapat ni perempuan-yang-mahu-jadi-lelaki yang tolong aku. Sebab tu ofis dia. Dia dah ugut bos dia awal awal, dia nak kawan dia gak (aku la tu) untuk jadi assistant dia. So, gaji first nanti memang kena belanja dia makan pizza la gamaknya. Dia dah pesan awal awal. Entah ikhlas ke tidak dia tolong aku tu. Dia tu pun bukan betul jugak. Entah entah dia dah ada plan nak buli aku. Takpe....aku lagi tinggi dari dia. Walaupun rambut dia pendek, hisap rokok, dada leper, ada makwe...tiap tiap bulan dia sama jugak macam aku, datang bulan. Jadi kederat dia dengan aku lebih kurang je. Setakat nak sekeh sekeh dia tu, sambil pejam mata pun boleh.

Semalam aku dah hantar surat resign. Bos aku terkejut. Dia sengaja buat ayat bagi aku rasa bersalah. Benci sungguh la. Buat aku rasa macam nak tarik balik surat resign tu. Tapi bila fikir fikir balik, tak apelah. Aku dah bosan jugak dengan bos aku tu. Pagi ni, dia kasi tambah peratus kebosanan tu lagi. Sekarang rasa menyesal tu dah hilang. Rasa bersyukur pulak sebab tak lama lagi nak berhenti. Yeahh!!

Masa tengah best best tadi, telefon tangan cap barangan letrik aku tu bunyi bunyi.

Aku jawab..

"I call dari AMC. Temuduga u berjaya. So, macam mana? Bila u boleh mula kerja?"

Ok. Rasa serba salah datang balik.

**Awal awal taknak call! Bila aku dah dapat kerja lain baru terhegeh hegeh nak offer. Benci la!

3 comments:

pari pari syurga said...

jap2... konpius ni. brape offer yg dpat ni? 2 ker? ker 1? adehhh.. tak fhm lah. hehehehe.



*part "tiap2 bulan dtg bulan tu best. mau terjun tingkap klau die dgr. muahahahhaa.

Ms.Lilies said...

Jangan2 dia nak ngorat ko gak x? Hahahaha....anyway decide what's best for u ye

jajazuzu said...

pari2 : 2 offer la darling.




ms lilies : nak ngorat ai? keekhhekhekhekehe....x feeling la kak.hahaha