wajib klik!

Friday 3 February 2012

Perangkap toilet



Dulu, masa I masih kerja di Bukit Jelutong, masa zaman I giler kerja 24/7 jadi CS cum admin, I selalu bawa handphone kalau masuk toilet. Lebih-lebih lagi kalau I stayback sorang-sorang. Ofis I di level 3. Level 3 hanya ada ofis CEO, IT dept – 3 orang manusia yang suka balik awal dan dept I – Membership. Membership pula hanya ada I dan kawan i. Berdua. I fikir, in case kalau ada apa-apa terjadi (kita tak tahu kan) I boleh call siapa-siapa untuk minta tolong.



Tapi, awal pagi tadi, lebih kurang jam 1.30pagi, I bangun untuk ke toilet. Bangun dalam keadaan mamai. I main tarik saja pintu plastik toilet dan tiba-tiba kunci stuck. I dah cuba banyak kali dan masih tak boleh buka. I nak minta tolong macam mana ni? Nak jerit? Housemate I semua dah tidur. Nak call? I tak bawa handphone! Macam mana? Nak tidur dalam bilik air? Gile? Lantai sejuk. I habiskan urusan I dan terus usaha untuk cuba buka lagi pintu tu. Pintu dah rosak sebenarnya. Tapi kakak tuan rumah adalah buat tidak tahu saja, jadi I pun buat tidak tahu juga lah. Apalah malang nasib i. dah lah sakit perut masa tengah tidur, tak cukup tidur, pintu toilet tak boleh buka pula.  



Dengan sekuat hati I cuba tarik juga kunci pintu dan taadaaaaa….pintu terbuka. Nasib baik. Terus cuci kaki dan tangan, masuk bilik dan sambung tidur. Semoga lepas ni biar kakak tuan rumah pulak yang kena. Time tu biar dia sedar yang dia patut tukar pintu toilet yang baru.

No comments: