wajib klik!

Tuesday 25 October 2011

Game

I melepak dengan my partner dekat rumah sepupu dia. Sepupu dia lelaki, berkahwin dan ketika kejadian tiada dirumah. Hanya isteri sepupu dan anak lelakinya saja.




My partner yang control remote astro. I nak tengok rancangan realiti, tapi my partner yang sangat baik hati tu nak tengok Ong Bak 3. Dah tengok sepuloh kali pun masih nak tengok lagi. Buhsan. Sudah tiada thrill.



Jadi, sambil melepak kebosanan I ambil galaxy tab dan main-main game. Tapi si anak lelaki sepupu, I panggil dia Anan saja, sebok la jugak menyelit sebelah I. Sebok nak main juga. Sebok nak sentuh skrin juga. Jadi, game apakah yang sesuai di main oleh kanak-kanak lelaki berumur 3 tahun dengan perempuan comel berumur lewat 20-an? Kahkah..nak sebut perempuan comel jugak, walaupun sedar diri tak comel.



Jadi, I on Camera FunPro. Ia adalah camera yang kita boleh tukar-tukar theme nya. Faham tak adik-adik? Alahh…kalau kita nak mode sephia la, mode negative la, mode poster la. Macam tu lah.



Tapi Camera FunPro ni ada banyak mode. Ada swirl, ada glass, ada pinch, ada emboss, ada macam-macam lah. I selaku photographer dan si Anan selaku model tak bertauliah. Game yang sangat sesuai bukan?



Jadi, kami pun start la bermain. Si Anan memang suka Ultraman. So, memang ada banyak gaya-gaya gagah la. Gaya Spiderman, gaya Boiboiboi pun ada. Layankan saja la sebab i pun memang tengah bosan. I cuba semua jenis mode yang ada. Dan setiap kali lepas snap, I akan tunjuk pada mak Anan dan my partner. Oh, dan Anan juga. Setiap kali tengok gambar dia, dia akan suka, jerit-jerit ketawa dan kemudian pose dengan gaya lain. Begitulah berulang-ulang cara game ini sehinggalah I tukar ke mode thermal yang mana bila kita snap pic, warna akan berubah contrast. Si model tu duduk dekat dengan I. Dan si model adalah berkulit cerah, putih, mulus dan suci tanpa cela.



I snap macam biasa. Dan kemudian tunjuk pada dia. Tiba-tiba dia bangun. Tolak-tolak galaxy tab I dan menjerit “Bukak….bukakkk…”



Bukak apakah?



I tunjuk pada partner dan mak Anan sambil I ketawa. Rupa-rupanya si model sudah takut. Sebab mukanya dah bertukar jadi warna merah. Merah sepenuhnya. Hanya nampak mata saja. Jadi dia fikir itu adalah hantu. Kahkah…game yang telah berjaya membuatkan si Anan tidak berminat dengan galaxy tab I lagi. Tapi kenapa bukak? Dia sebenarnya nak cakap tutup, tapi sebab terlampau takut, dia tersebut bukak. Kahkah…I gelakkan saja si Anan. Sungguh kurang sopan kan ketawakan budak kecik.



I yang bijak pandai ni pula lupa nak tekan button save. I cuma tekan button back. Konon ingat dia auto save la. Pandai sangat la kau kan. Padan muka kau juga sebab ada banyak gambar gagah Anan yang kau snap cantik-cantik tapi kau tak save. Good job la jajazuzu !

No comments: