wajib klik!

Friday 13 March 2009

entri-bukan-riak : agak² kalau lepas ni aku nak bukak klinik boleh tak?

selama ni aku buat 2 (dua) kerja. DUA ok. siang² kat opis dan malam² kat stesen-kerang yang telah membuatkan aku pakai T-shirt kaler merah secara terpaksa. itupun aku masih degil lagi, taknak pakai kasut. main belasah jer pakai selipar. alasan kaki sakit lepas eksiden pun tak boleh pakai lagi. sekarang alasan aku, "bizi la, tak sempat nak gi shopping kasut". tapi sebagai staff perempuan tunggal, aku rasa incek incek bos pun dah malas nak layan kedegilan aku. janji aku datang kerja, sudahhh...

tapi sejak dua tiga minggu kebelakangan ni, aku ada kerja-tambahan-tanpa-gaji. tetiba aku rasa macam dokter-cinta pulak. hahahhahaha...

‘Pesakit’ aku dua tiga minggu kebelakangan ni terdiri daripada :

  • perempuan-yang-mahu-jadi lelaki. Kes putus cinta dengan kakak-ala-ala-mak-orang. lari ke utara dan suruh aku berlakon-reka-cerita.

  • Incek GT. Kes putus cinta dengan perempuan-dari-keluarga-baik². call aku pukul 1.30pagi dan ajak aku teman minum. telah menambahkan faktor² mata-panda pada aku. haiihh~~

  • Bestfren-paling-best. Kes bakal tunang tipu umur. kes masih tertunda.

  • Incek MT. kes merajuk sebab dokter-cinta deting dengan Incek GT. Hahhahhaa… oh, termasuk kes henpon kesayangan kena curi. dah buat report polis.

  • Minah-gediks. Kes kantoi deting dengan mak menakan. aku kena kaver line dia.

  • Si-pengangur-terhormat-merangkap-adik-bongsu. Kes ex-boifren yang telah menjadi bakal menantu pilihan bonda. yang ini, aku gelak kuat². hahhahahahhahahahaha!!

Jadi, sebagai sahabat-dan-teman-sejati-yang-baik-hati, walau aku tak dapat tolong banyak, dapat tolong dengar dan bagi nasihat merapu-meraban tu pun dah kira ok kan.

Dan sekarang mari kita nyanyi lagu tema untuk hari ini bersama².

Wan…tu…tri…

mama tolonglah
aku sedang bingung
pusing kepalaku memikirkan dia
aku yg selalu terus disakitinya

dia tak tampan, tak juga rupawan
dia tak juga bergelimang harta
oh tapi mengapa gayanya seperti superstar
mama, mama, mama
tolonglah aku yg sedang bingung
kurasakan virus2 cinta
kubutuh dokter cinta
papa, papa, papa
inikah yg dinamakan cinta
mengapa sakit yg kurasakan
kubutuh dokter cinta

oh mengapa ini harus terjadi
kepada aku yg mencintaimu
oh celaka jika lelaki
seperti kamu sudah tak setia
oh mengapa ini harus terjadi
kepada aku yg mencintaimu
oh celaka jika lelaki
seperti kamu sudah tak setia
oh papa tolonglah aku
laki-laki yg seperti apa lagi
yg begini saja sudah menyakitkan hati

oh mama tolonglah aku
perempuan mana yg tak sakit hati
biar sang kekasih tak jadi kekasih hati


dokter cinta - dewi dewi

Pesanan khas untuk vidadarisakura : klinik aku nanti sure takde jarum! Jemput datang.

4 comments:

julietchun said...

ade diskaun tak?

jajazuzu said...

juliet, utk rawatan pertama 100% diskaun

vidadarisakura said...

cik jujujajanjejenjijinjintengkorak...

klinik anda ada jual MC FREE???


hahahaa!!!!


weh..aku pun buat 2 kerja dalam satu hari..
aku sebenarnya..workaholic..bukan pemalas..

haha

jajazuzu said...

jual mc free?

jual mc ada. jual mc free tu takde. harap maklum.

tapi kalo ko nak free, bg aku injek sekali.

hahhahhaa

ada brani?