wajib klik!

Thursday 12 February 2009

ini bukan dongeng ok. aku memang kakak mithali..~

adik lelaki : zura, aku nak guna keta.
kakak mithali : ok. bila nak ambik?
adik lelaki : mlm ni ( jumaat mlm sabtu) hari ahad pukul 10 aku hantar balik.
kakak mithali : wokehhh...
adik lelaki : err..tolong aku buat keja boleh? lukis.
kakak mithali : aku mana reti lukis!
adik lelaki : alaaa....nanti aku bagi contoh. ko tekap je la
kakak mithali : mengada² la. yelah²....aku tolong.
dan inilah kerja² adik lelaki aku yang terpaksa aku siapkan. bertuah punya adik! aku ingat sikit. sekali +/- 30 helai tau!!
aku terpaksa menyiapkan ini

gambarajah contoh untuk aku tiru / tekap

kerja separuh jalan yang adik aku buat...ruang kosong untuk aku lukis

taaadddaaaaa.....misi separuh berjaya. malam sabtu aku sempat buat 3 helai jer. pastu terus...zzzzz....

dan bangun pada pukul 1 tghari. ohhh...biasalah, orang bujang harus bangun lewat pada hari cuti bukan? aku bajet memang takkan sempat siap sebelum pukul 10 hari ahad. jadi aku import dua makhluk tuhan paling....err....paling....jiwa kacau untuk menjadi skuad bantuan-tanpa-rela aku. itupun setalah aku belanja char keow teow-paling-lazat dan nasi lemak kepada mereka.

skuad-bantuan-tanpa-rela yang pertama.......dipersembahkan................

incek maley a.k.a kekasih hati miss-jiwa-kacau. (errr.. aku letak gambar dia dulu sebab dia yang banyak tolong aku ok!)

skuad-bantuan-tanpa-rela yang kedua.... kalau la kekasih hati miss-jiwa-kacau ada, mestilah miss-jiwa-kacau ada! yaa...inilah miss-jiwa-kacau (dia tolong sikit jer. errr...suku lukisan jer dia tolong. lepas tu dia komplen meja goyang la, banyak nyamuk la, tangan ketar la, mengantuk la....macam² la)

kakak mithali dan miss-jiwa-kacau yang kidal.

kakak mithali dan kekasih hati miss-jiwa-kacau yang sedang konsentret melukis.

- GAMBAR UNTUK SIARAN SEMENTARA SAHAJA. HARAP MAAF -

miss-jiwa-kacau yang telah mengganggu kekonsentretan kakak mithali dan kakak mithali terpaksa senyum lebar untuk kaver wajah kepenatannya...haihh..~

pasangan jiwa kacau. tenkiu banyak² yer. lain kali aku mintak tolong lagi yer...

***adik lelaki yang janji nak hantar kereta + ambik kerja² dia pukul 10 pagi ahad datang pukul 1.30 tghari. dan masih sempat mengepau duit aku.

4 comments:

azilaraffie said...

hek eleh lu minah.. kasi silap import tangan ler beb. ko x ingt ker tgn aku ni tgn seni? x ingt ker? aku kn penah menang lukis poster kt skulah dulu.. siap nek pentas lagi.. tarak ingt ka? apedaaaa.

* kes jeles x dpt mkn char kuey teow

jajazuzu said...

iye ke ko menang lukis poster? iye ker? iye ker?

alaaa La, bkn apa...ni pukul 3pg La. kalo aku import ko, mau aku kena sekeh dgn abg nnti.

vidadarisakura said...

kak..ai maw ngorat adik u bole?

hehehe

jajazuzu said...

buleh2...tp adik ai ganas la dik. dia berkhidmat utk negara