wajib klik!

Wednesday 16 November 2011

Kawan Lelaki II

Setelah tamat kisah I dengan kawan lelaki I yang penuh drama tu, I sekarang terpaksa menghadapi perangai kawan lelaki yang lagi satu. Sama juga dengan kawan lelaki yang sebelum ni, kawan lelaki yang I nak cerita ni ialah kawan lelaki dari sekolah juga. Tapi bukan sekelas lah. Tapi agak baik.



Dia ni dah kahwin. Sekarang punya status : Pernah berkahwin. Baru-baru ni dia tiba-tiba saja text I dan bagitahu yang dia sudah bujang kembali. Dan sedang sedih. I pula sebagai kawan hanya balas text dia tu dengan ayat Oh ye ke ? Aku tak tau weih. Reply biasa-biasa saja standard kawan kepada kawan. Tak semena-mena dia text i ini pula :




Aku sebenarnya memang dah ada hati kat ko. Dari sebelum aku couple dgn *** dulu. Ko ingat tak aku selalu ajak ko keluar berdua dulu. Aku selalu ingat kenangan kita dulu. Jom la kita couple. Kalau jadi aku nak masuk meminang ko bulan 12 nanti.





Entah sejak bilalah dia ada hati perasaan kat I. Tiba-tiba dah pegang status duda ni nak mengurat I pula. I tak feel la dengan kawan-kawan sekolah I. Lainlah kalau dari sekolah I memang dah syok dekat dia. itu lain cerita lah kan. tapi ini memang KAWAN. I tak pernah nak syok dekat dia.


Walaupun I geram sebab dia suka-suka hati je nak ajak I kahwin macamlah I ni tak ada siapa yang berkenan, tapi I mesti cool. Jadi, sehabis baik I reply dia


Aku mahal la weh. Sebab tu sampai sekarang tak ada siapa yang mampu nak pinang. Hey, rileks la.. Aku dah ada bf. Kesian kat dia. Kesian jugak dengan orang lain yang tunggu aku. Maybe lepas ni ko akan jumpa orang lain yang lebih baik. Take care.


Sehabis baik ke tu? Yang penting I nak dia tahu yang I tak terdesak sangat nak berlaki. Dan dia, tak bolehlah suka-suka hati nak ajak KAWAN sekolah yang baik dengan dia kahwin. Tiba-tiba lak nak mengaku dah lama ada hati. Dulu taknak lak mengaku. Kan dah melepas.


Dia pulak, reply I dengan agak baik juga.


Ingatkan takde bf. Melepaslah aku. Takpela Ja, nak buat macam mana…


So, I memang anggap dia sedar diri dia ditahap mana dalam hidup i. Ceh, ayat macam poyo bagus je kan. Jadi, I harap dia sedar yang I dan dia ni hanya kawan dan I dah ada partner yang walaupun tak romantik, tapi tak kedekut tu.



Tu cerita sebulan lepas. Dia senyap saja dan itu bagus untuk i. malas I nak layan orang-orang frust macam dia. Ayat nak menggatal saja.



Tapi baru sat ni dia call I. Sebagai manusia yang baik hati terhadap kawan, I pick up saja lah call dia. Mana tahu kot nak bagi kad jemputan baru ke.



Tapi bila I say Hello saja, dia dah jerit HAI SAYANG dekat I. Nak balas apa? Sayang jugak ke? Nak mati? Itu memberi harapan palsu. I gelak pelik saja. Sumpah I rasa pelik. Gelak Heheheh saja. Tak excited. Sebab gaya dia kata Hi sayang tu dah macam semacam. Then dia tanya i balik kerja pukul berapa, kerja dekat mana sekarang ni…bla..bla..bla…lah.



I jawab I kerja kat Subang ni ha, balik pun tak sure lagi pukul berapa sebab I dah syak dia macam ada niat tersembunyi. Syak I betul sebab dia cakap nanti pukul 6 dia nak datang area ofis I sebab dia habis kerja pukul 3 petang.



Oh my…. Memang tak lah I nak jumpa dia kan. tapi takkan lah I nak kata tak begitu saja. I haruslah bagi ayat mengelak yang bagus dan penuh alasan. I tanya dulu kenapa dia nak datang sini dan nak jumpa i? Dan dia jawab dengan ayat yang I rasa menjengkelkan.



“Aku dah duda sekarang. Aku bebas nak pergi mana saja yang aku suka”

Dan



“Kenapa? tak boleh ke aku nak jumpa kau?”


Eh….tak ada angin, tak ada rebut, tak buat appointment 2 hari sebelum nak bising-bising pulak. Ingat I ni apa?



Bila I mula merepek dan nak bagi alasan…..



Tut..tuttt…..



Bateri handphone I habis.


Good. Tak payah susah-susah nak bagi alasan dekat orang yang menjengkelkan. Heh!

2 comments:

vidadarisakura said...

"Aku selalu ingat kenangan kita dulu. Jom la kita couple. Kalau jadi aku nak masuk meminang ko bulan 12 nanti. "


aku baca pun mau muntahhh. desperate. lol

jajazuzu said...

haaa...tau xpe. super desperate!