wajib klik!

Thursday 12 December 2013

12.12.13



Assalammualaikum....


Dear Anak,
Hari ni, 12.12.13 sepatutnya hari mommy bersalinkan kamu. Tapi sayang, takdir Allah mengatasi segala-galanya......


Kamu adalah satu keajaiban yang pernah mommy lalui. Segala rasa gembira dan teruja mommy hanya Allah dan ayah saja yang tahu. Tapi ayah kamu tu, biasalah dia memang suka acting like daddy cool, jadi bila mommy tanya apa nama yang kita nak bagi untuk si pertama ini, ayah kata nanti dulu. Anak masih kecil dalam perut mommy. Biar anak dah pandai menendang nanti baru ayah fikirkan. Oleh kerana anak pergi dulu sebelum mommy sempat merasa apa itu erti tendangan baby, jadi kamu memang tak pernah punya nama. Maafkan mommy dan ayah. :(


Kamu sangat-sangat kecil. Walaupun mommy tak sempat tatap kamu tapi percayalah, mommy masih ingat lagi betapa kecilnya kamu. Ayah kata hidung kamu macam mommy J . Ayah tak berani nak ambil gambar kamu. Lagipun, semua orang baru lepas solat terawikh saat kamu dimandikan. Ayah pun tak berani nak belek kamu lama-lama sebab kamu kecil. Jadi, kamu ini anak perempuan sulung mommy atau anak lelaki sulung mommy, mommy pun tak pasti.


Walaupun hanya 20 minggu kamu bersama mommy, rindunya mommy pada kamu hanya Tuhan saja yang tahu. Mommy redha. Mommy tak pernah pun bangkitkan apa-apa persoalan lagi pada ayah. Cukuplah 20 minggu yang ada itu jadi kenangan terindah mommy dan kamu. Dan ayah juga banyak membantu. Saat mommy teringkatkan kamu dulu, dia akan pujuk mommy. Walaupun mommy kata mommy redha, tapi rindu itu tetap ada. Jadi, ini adalah tanda ingatan dan rindu mommy buat kamu. Sayang selamanya.

March – August 2013.