wajib klik!

Saturday 8 December 2012

Kad Kahwin



Masa kami untuk buat persiapan agak terhad. Jadi, nak tak nak kena cari jugak company yang boleh siapkan dalam masa singkat.


Kami mula dengan Shah Alam. Sebab fikir dekat dan kalau ada apa-apa senang nak berurusan. Lokasi pertama Plaza Alam Sentral.


1. Kedai apa entah. Lupa nama dia, Tingkat 2. Dekat cermin kedai ada ditampal jenis kad dan harga. Tapi kedai tutup.

2. Kiosk tak tahu nama. Yang ni dekat tepi escalator nak turun. Ada sample dekat luar. Kami belek-belek dan cakap-cakap. Ada dua orang pekerja (agaknya) dekat dalam kiosk. Sorang sedang buat kerja dan sorang sedang belek handphone. Dua-dua buat tak tahu. Yang buat kerja tu, boleh dimaafkan. Tapi yang dok belek handphone tu? Dia tengok je kami, lepas tu tengok handphone balik. Kami pun balik......


Plan hendak ke Seksyen 7. Area sana pun ada kedai kad kahwin kan? Tapi sebab ada Konvo UITM, jalan jadi sesak. I malas nak bersesak-sesak. So, tak jadi ke sana.


Next...dari Shah Alam kami ke Puchong.


1. Bandar Puteri, Puchong. Kedai famous ni. Masa sampai tu, first soalan : Kalau tempah berapa lama oleh siap? Jawapan mereka : Sebulan. Sepatutnya dua bulan. Tapi kalau nak cepat, sebulan tu kira diorang boleh tolonglah. Design mereka banyak dan cantik-cantik. Siapa yang ada banyak masa, boleh tempah dekat sini. Kami tak. :(


2. Puchong Perdana. Yeaaa...Inilah kedai pilihan kami. Sebab boleh siap dalam masa 2 - 3 minggu. So, nanti bila dah siap, I akan beritahu ye. TAPI...hanya untuk kad yang ready made saja. Pilih kad, isi maklumat, bincang-bincang, bayar deposit. My partner nak bunting pulak. So, add on bunting. Bincang-bincang lagi. Balik.


Settle satu perkara. Next....Borang nikah. *pening*