wajib klik!

Friday 10 July 2009

Oh, sumpah aku tak selesa!


Rumah bujang ke-3 aku dekat sebelah kampus. So, memang area student la situ. Rumah tu aku share dengan Miss-P, student PTPL. Dia ambik master bedroom, aku ambik small room. Medium? Kosong.


Tinggal berdua je. Aku buat hal aku, dia buat hal dia. Aku bangun pagi, dia tak bangun lagi. Aku balik kerja malam, dia dah tidur. Aku sidai baju, dia yang tolong angkat letak atas katil. Jumpa? Jarang jarang. Kadang kadang je terserempak.


Bilik air sorang satu. Dia dalam bilik. Aku guna yang dekat luar. Rasa sangat sangat privacy. Mana mana baju yang aku tak spin, aku akan sidai dalam bilik air dulu. Bra pun gitu gak. Aku memang tak spin. Karang patah abis dawai dia. Lagipun bukan ada sapa yang guna pun. Aku sorang je. Nak mandi lama lama? Pun tak heran.


Petang semalam Miss-P sms.


As'kum kak. Bilik tgh tu dh ada org msk. 2 org. Kang akak jgn terkjut lak balik mlm nnti ada org lain dlm umah tu


Balik malam tadi memang ada 2 orang minah tu. Dalam bilik, tengah kemas kemas barang. Aku terus masuk bilik. Simpan simpan barang and terus mandi. Dalam toilet dah ada barang diorang. Besfren kot. Bakul mandi pesen sama. Shower pun sama brand. Kaler je lain lain. Abis barang barang aku kena tolek tepi sikit. Aduhh..rasa geram pun ada gak. Sebab aku memang pantang kalau orang lain main alih alih barang aku. Tapi takpe la. Rilek dulu.


Masa kat dapur, nak minum, aku terserempak dengan sorang. Dia senyum, aku senyum. Sory la, aku tak pandai nak beramah mesra. Janji kau tak usik barang aku lagi dah la.


Tapi part paling tak best ialah


KENA REBUT TOILET WAKTU PAGI!


Apa rajin la budak budak ni bangun awal pagi. Miss-P selalu bangun time aku nak keluar pergi kerja. Ni, aku terjaga je, dah dengar bunyi orang mandi. Kena tunggu la pulak. Lepas dia keluar, aku laju laju masuk dalam toilet. Pedulik kan yang sorang lagi tu. Nasib ko la dik. Akak nak redah jem pagi pagi ni. Kena la siap awal. Aku keluar toilet je, yang sorang lagi masuk. Sungguh la aku rasa tak best. Kalau terjaga lambat memang naya la aku. Nak mandi kena tunggu turn.




**So far ni aku tak rasa nak tegur budak berdua tu. Sebab aku rasa diorang dah ambik privacy aku. Tak baik kan? Hehhehehehe...


9 comments:

pari pari syurga said...

yer...








tak best!

Rozita said...

nape Miss P tu tak bincang dulu seblum amik orang baru kat umah tu?
klu akak pun x selesa..

jajazuzu said...

PAri2 : kan? tak best. rasa nk halau diorng. Hehhehe




Rozita : sbb miss P sgt POYO. dia rasa dia 'kepala' kat umah tu. ai sikit pun x heran kak...ai fleksibel. lama2 nti ok la kot.

Ms.Lilies said...

tingat lak zaman dok hostel dulu...bgn pg kena berebut toilet..

jajazuzu said...

standed la tu kak. tp dah lama x berebut toilet. tu jadi geram tu

julietchun said...

kalo terbangun lambat ko kena mandi ala p.ramlee ler, ambik air tenyeh2 kat mata sudah,kekekekke.

Ahkak Geli said...

kalu aku la jadi penyewa baru yang dua orang tu,
bahan umpatan aku tetiap malam sebelum tido, haruslah kau, yakni 'akak yang sombong' hahahha

vidadarisakura said...

huhu.bulan ni bilik aku pun masuk budak baru.

xsuka!!huhu

jajazuzu said...

juliet : ya, lps tu spray perfume satu botol. ekekkeke



miss geli : ohh...aku syak budak berdua tu tak begitu. hahhahaha



Vid : yelah, sem baru. harus ada rumet baru.